pátek 22. ledna 2016

Tres Reyes Magos- Tři králové

Jak asi víte, Španělsko je prostě trošku jiná země, rádi tu slaví a užívají si společných okamžiků. Proto vás asi příliš nepřekvapí, že tu slaví něco trošku víc a jinak než my.

Mluvím konkrétně o Třech králích. My je vlastně vůbec neslavíme. Ale tady se tři králové docela dosti slaví. Večer 5. ledna se koná tradiční průvod a to nejen v Barceloně, ale i u nás ve Vicu. Musím přiznat, že jsem čekala jen "Tři krále na koních", kteří dorazí na náměstí tam se něco řekne a hurá domů. Tedy i po tom, co nám o tom na katalánštině povídala učitelka, jsem si myslela, že trošku přehání.

O to větší bylo moje překvapení, když průvod obsahoval poněkud víc králů a dalších členů. Nejprve projeli "tři králové" na koních, pak šli děti s lampiony, různá vozítka, mládež s "pochodněmi" (spíš to byly takové koše se zapáleným dřevem na tyči") a mezi nimi byly tři velmi podobná vozítka, z nichž každé "obýval" jeden král. O kterého se jedná jste poznali podle toho, že před nimi šli děti s prapory s písmeny/znaky jednotlivých králů. Tak jste Melchora, Gaspara a Baltasara lehce rozlišili.
Tres Reyes Magos průvod ve Vicu

Průvod obešel po hlavních tazíh centrum města a skončil na hlavním náměstí. Kde se konalo "představení", tři králové dávali dětem dárky, mávali lidem, vystoupili po schodech na radnici. A u toho všeho- jestli jsem dobře pochytila byl i vyprávěn příběh Tří králů. A na úplné zakončení byl krátký ohňostroj.

Všichni králové, byli krásně namaskovaní, že kdyby to byl váš kamarád, tak jej sotva poznáte. Rozhodně tento průvod stál za vidění, ačkoli mě trošku mrzelo, že jsem nevěděla přesně, co se bude dít, a tak jsem bohužel neměla nejlepší výhled na veškeré dění na náměstí. Ale třeba někdy v budoucnu bude ještě šance.

Žádné komentáře:

Okomentovat

děkujeme za váš komentář