středa 16. září 2015

Problém č.1- Internet

Dnes je to právě šestnáctý den, který trávím na svém Erasmu. Mám již za sebou orientační týden a jsem právě v polovině prvního týdne školy. Ne, že bych na první problém došla až nyní. Ale ono se až nyní dá o něm psát. :D

Asi jedním z největších a nejzásadnějších problémů je ve Španělsku internet. Řeší ho tu velká většina Erasmáků. Je sice fajn bydlet na bytě, který si člověk pronajímá, ale holt je to občas trošku problém kvůli tomu, že si musíte zařídit internet. A ten si tu na své jméno zařídite docela špatně. Jelikož jsou tu pravidla taková, že musíte mít španělské ID, nebo mít své vlastní NIE (ale to by mělo být starší 6 měsíců, aby to fungovalo, a taky pozor existují dva typy druhý je prý v pohodě i nový, ale ten jsme nezkoušeli) a to v případě, že potřebujete uzavřít smlouvu na dobu kratší než 12 měsíců. U některé tuším jedné společnosti stačí i pas a počáteční nevratný vklad 60 €, abyste mohli přestat internet užívat dřív než po roce. No a abych nezapomněla, ať už uzavíráte jakokouli smlouvu s časovým omezením nebo bez, tak musíte mít španělský účet. Mezinárodní jim tu nějak nefungují. A popravdě zařídit jej, je někdy oříšek. Musíte mít dobrou domácí (která vám v bance zaměstnankyni ukecá, aby to nebyl problém) a nebo umět ukecávat sami. Dobré je případně zjistit, jestli vaše škola náhodou nemá s nějakou bankou domluvu, na lepší podmínky pro studentský účet.

Pokud se tedy chystáte do Španělska na delší dobu a víte, že si budete muset sami zařizovat internet, tak se na toto nemilé vyřizování formalit připravte.

Já to kvůli ne/stěhování byla zařizovat až teď v pondělí večer, tak jsem zvědavá na rychlost procesu, kdy budu mít připojení na internet doma. Už bych to totiž nutně potřebovala do školy. (Jelikož věci jako Ubuntu si ve škole prostě nestáhnu. A v Ubuntu budeme pracovat.)

Nicméně, musím však podotknout, že internet do mobilu si tu zařídíte už podstatně levněji. Stačí vám k tomu si vybrat jen společnost a koupit si španělskou SIM kartu, (bez smlouvy), ale musíte se taky prokázat pasem. Já mám například 200 minut volání po Španělsku a 1GB dat za 10€ na 30 dní. To je celkem slušné ne? Dá se pořídit i jen a pouze s interntem. Ale já vzhledem k nutnosti občas zavolat erasmáckým kolegům a domluvit se na sraz případně hledat ztraceného člena, jsem raději pořídila i minuty. Jinak toto "dobíjení kreditu" funguje asi trošku jinak než u nás.

Žádné komentáře:

Okomentovat

děkujeme za váš komentář